У Сєвєродонецьку представили прототип електромобіля з рамною конструкцією

Новий прототип електромобіля розробила та побудувала крупа вчених Східноукраїнського національного університету ім. Даля та студентів Сєверодонецького політехнічного професійного коледжу. Мета проекту — створення першого українського електромобіля, який за технічними характеристиками відповідатиме світовим стандартам, а також удосконалення існуючих технологій автомобілебудування.

За словами розробників, макет дозволяє вдосконалити технологію виробництва подібних машин та дослідити роботу в реальних умовах. Представлений автомобіль функціонує і в запропонованому вигляді здатний проїхати до 100 км, розвиваючи швидкість до 80 км/год (обмежена програмно). Автомобіль «Єва» оснащений електродвигуном і тяговою батареєю, причому конструкцією передбачена установка до двох батарей.

>

Прототип має алюмінієву рамну конструкцію, а кузов виготовлений зі склопластику. Таким чином усунуті недоліки автомобілів з кузовом, що несе: складність виготовлення друкованих форм і штампованих сталевих деталей, складність зварювання та монтажу, необхідність захисту металу від корозії.

Передбачається, що з встановленням додаткової батареї запас ходу збільшиться до 500 км. Крім цього на дах і капот електрокара можна встановити сонячні панелі, які заряджатимуть основну батарею і забезпечуватимуть додаткові 0-30 км пробігу в день.

Елементи кузова пропонується виготовляти за технологією вакуумної витяжки з полімерного матеріалу, який не вимагає лакування та не піддається корозії. Це дозволяє майже вдвічі скоротити витрати на організацію виробництва та технічне обслуговування обладнання, що істотно впливає на кінцеву вартість електромобіля і зменшує його вага до 1100 кг.

При довжині 4 м «Єва» має рівну підлогу довжиною 3.1 м і внутрішню висоту салону, яка дозволяє налаштовувати його під різні потреби, починаючи від вантажного двомісного варіанту до п’ятимісного пасажирського автомобіля. Наявність додаткового джерела енергії та кліматичної системи разом з можливістю швидкої та легкої трансформації салону допускають облаштування у запропонованому макеті електромобіля мобільного офісу. Конструкцією також передбачена можливість використання автомобіля людьми з інвалідністю на візках. Педалі газу та гальма в такому разі будуть переміщені з ножної області в область керма.

Завдяки запропонованій модульній платформі базовий автомобіль можна буде модернізувати в ході експлуатації. Так, наприклад, може бути встановлена ​​батарея збільшеної ємності, потужніший двигун та/або ще один двигун для реалізації системи повного приводу. Як розповіли у ВНУ ім. Даля, подібна модель може заповнити сегмент ринку бюджетних автомобілів вартістю від 12 000 дол. США.

Самі ж розробники Єви вважають, що робота над удосконаленням запропонованої моделі буде цікавою для студентів університету різних спеціальностей.